Trustpilot: 4.4Ilmainen toimitus yli 59 € tilauksiin

Koti / Ostoehdot / Ostoehdot

Ostoehdot

Ota meihin yhteyttä

Seuraa tilauksia

Usein kysytyt kysymykset

Yleiset ehdot

Yleistä

Dessa allmänna villkor gäller för alla beställningar som görs hos Pet Pawr Group AB (registreringsnummer 556376-3332).

Yrityksen tiedot

Pet Pawr Group AB är registrerat i Sverige.

Folkbokförd adress: Linnégatan 89D, 115 23 STOCKHOLM (ingen returadress).

Organisationsnummer: 556376-3332

Tietoa ZOO.fi:stä

Vi är en nätbutik för husdjur i Sverige, Norge och Finland med 15 butiker runt om i Sverige. Vi erbjuder allt som behövs för hundar, katter, smådjur, fåglar, fiskar och reptiler. Vi har över 30 års erfarenhet inom området och vi vill erbjuda våra kunder bra service och ett bra utbud till ett bra pris. Vi har allt du behöver till ditt djur och lite till!

Ehtojen hyväksyminen

Genom att beställa produkterna accepterar du villkoren.

Ehtojen muuttaminen

Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren när som helst. Vi förutsätter att du accepterar ändringarna om du ingår ett avtal med oss, till exempel genom att beställa produkter. Den senaste versionen av Villkoren finns tillgänglig på vår hemsida.

Tuotteet

Tuotteiden tilaaminen

Produkter beställs enligt instruktionerna på vår hemsida. Din beställning är bekräftad när vi skickar en orderbekräftelse till dig via e-post. När orderbekräftelsen har skickats har du ingått ett avtal med oss. Om din beställning inte kan skickas kommer vi att meddela dig skriftligen och vi kommer inte att debitera dig något.

Velollisuutesi

Asiakkaat

Vi erbjuder våra produkter till konsumenter (enligt nationell lagstiftning), företag och andra juridiska personer.

Du får inte köpa produkter eller använda funktioner om du är under arton (18) år såvida inte din vårdnadshavare godkänner det.

Genom att beställa produkter på uppdrag av en juridisk person, intygar du att du har behörighet att ingå dessa villkor och använda alla funktioner på uppdrag av den juridiska personen. Om du är företagskund utgör dessa villkor hela vårt avtal.

Ominaisuuksien käyttö

När du använder funktionerna måste du alltid följa tillämpliga lagar, förordningar och myndighetsföreskrifter. I synnerhet får du inte komma åt webbplatsen annat än genom de gränssnitt som tillhandahålls av oss och som uttryckligen tillåts i dessa villkor. 

Du får inte använda funktionerna på något sätt som gör intrång i våra eller någon tredje parts rättigheter eller intressen. Du samtycker till att följa alla instruktioner och rekommendationer som vi ger dig då och då.

Toimitustiedot

På ZOO.fi gör vi allt vi kan för att få dina varor så snabbt som möjligt!

I kassan kan du se vilka leveransalternativ som finns och vad de eventuella kostnaderna är. Under högsäsong och vid rabattförsäljning kan det förekomma förseningar i leveranserna.

Vill du vara säker på att du får din beställning snabbt kan du välja "expressleverans" i kassan. På så sätt kommer din beställning att placeras högst upp i kön, och den levereras även om vårt lager inte hinner behandla alla beställningar.

Vi erbjuder alltid ett gratis leveransalternativ när du köper mer än 59 euro, förutom vissa skrymmande produkter och frysta produkter.

Seuraa pakettia

När din beställning har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post. Leveransbekräftelsen innehåller en spårningslänk som du kan trycka på för att spåra din försändelse.

Toimitus ilman allekirjoitusta

Våra hemleveranser är i allmänhet kontaktlösa, det vill säga ingen underskrift krävs av dig som kund. Istället lämnas varorna utanför din dörr och ett foto tas som leveransbevis. På leveransdagen kan du spåra paketet med beräknad leveranstid. Kvittot anses lämnat när chauffören har levererat paketet och ansvaret går sedan över på mottagaren.

Joskus joudumme muuttamaan toimitustapaa

Ibland kan vi behöva ändra leveranssättet du har valt. Det kan bero på att vårt system har gjort en felaktig beräkning av vilka leveranssätt som finns beroende på ditt pakets vikt och leveransadress. Vi går då över till ett leveranssätt som är så likt som möjligt.

Noutamaton paketti

Om du inte hämtar din försändelse. Vi förbehåller oss rätten att debitera 20 euro för extra fraktkostnader.

Kuljetusriskit

Det är mycket viktigt att du kontrollerar beställningen när du tar emot den om den har blivit skadad under transporten. Om du hämtar ditt paket hos en mäklare rekommenderar vi att du gör en transportskadeanmälan till mäklaren och sedan kontaktar vår kundtjänst.

Palautukset

Peruutusoikeus

Enligt distansavtalslagen har du fjorton (14) dagars ångerrätt från och med den dag du tog emot produkterna.

ZOO.fi-butiker har 8 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt. Är du medlem har du 14 dagars öppet köp i butik.

För att utöva ångerrätten krävs att produkten och dess originalförpackning är i originalskick vid retur. Naturligtvis kan du undersöka produkten mer i detalj

för att kontrollera kvalitet och funktionalitet. Vi har rätt att neka retur om den inte längre är i originalskick. Produkter som mat, godsaker, kattsand och näringstillskott ska returneras i oöppnad förpackning.

Tyvärr kan vi inte ta emot returer för fryst mat, levande mat eller växter. Om du har köpt en bilbur och ångrar ditt köp, ska buren returneras i originalförpackning eller måste monteras ordentligt och returneras på pall. Ångerrätten gäller inte presentkort.

För att följa uppsägningstiden behöver du endast skicka ett skriftligt uppsägningsmeddelande innan uppsägningstiden går ut.

Peruuttamisoikeuden vaikutukset

Om du är konsument och vill utöva din ångerrätt kommer vi att återbetala dina pengar, exklusive returfrakt och kostnader för snabb behandling. Återbetalningar görs med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga betalningen.

Du måste returnera produkter du inte längre vill ha. Produkterna ska returneras utan onödigt dröjsmål och senast trettio (30) kalenderdagar från den dag då vi fick besked om ditt beslut att utöva din ångerrätt.

Du returnerar produkterna genom att skicka tillbaka dem till oss enligt våra instruktioner. Du kan inte göra en återbetalning.

Peruuttamisoikeutta koskevat poikkeukset

Din rätt att ångra som konsument enligt distansavtalslagen gäller inte i följande fall:

Produkter som snabbt kan förstöras (t.ex. oförpackade hundgodis och fryst mat).

Bilburar, vars delar är monterade eller skruvförpackningen är trasig (buren ska då återlämnas korrekt monterad på pallen).

Vi erbjuder en öppen köpperiod på 14 dagar för alla produkter. Returkostnaden börjar på 7 euro om köpet hävs, och beloppet kommer att dras från din återbetalning. Återlämnandet av burarna monterade på plattformen kostar 99 euro.

Alla produkter som ska returneras måste vara i originalförpackningen och i originalskick, inklusive eventuella märkningar, etiketter och bruksanvisningar. För returer, vänligen kontakta oss på e-post kaskapalvelu@zoo.fi och ange hur många paket du vill returnera och om du vill ha en retursedel via e-post, som du kan skriva ut, eller en QR-kod via sms, som du visar på PostNords utlämningsställe. Om du fått försändelsen via Budbees hemtjänst eller Airme kan vi ordna med hämtning och retur till dig hemma. Vi meddelar dig när de kommer för att hämta ditt paket så att du kan lägga ut det. Leverantören har då med sig en returkupong.

Returhantering tar vanligtvis 10 arbetsdagar efter att vi mottagit paketet.

När du returnerar paketet till oss måste du använda returkupongen som vi har skapat, annars kommer paketet till ett utlämningsställe där vi inte kan hämta ut din retur.

Om du vill göra en retur från en nätbutiksbeställning i någon av våra butiker, lägg produkterna som ska returneras i samma påse eller kartong som din beställning kom i. När returen görs i butiken krediteras returen via Klarna inom 10 bankdagar.

Är något trasigt eller skadat eller har du fått fel produkt?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig innan du skickar tillbaka något. Många problem kan lösas utan att vi behöver returnera produkten.

Toimitusta koskevat valitukset

Mitä tapshtuu, jos tilaukseni viivästyy?

Om beställningen blir försenad har du rätt att ångra ditt köp om du inte accepterar en ny leveranstid. Om du vill ångra ditt köp på grund av försenad leveranstid och du har betalat för det i förväg, kommer pengarna att återföras till den betalningsmetod du använde vid beställningen.

Peruutus

Du har alltid rätt att ångra din beställning innan produkterna har levererats till dig. Om du avbryter beställningen har vi rätt att få ersättning för alla kostnader som vi ådrar oss i samband med beställningen.

Henkilötietojen käsittely

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.

Immateriaalioikeudet

Oikeutemme

Webbplatsen ägs och drivs av Pet Pawr Group AB. Alla upphovsrätter, varumärken, varumärken, logotyper och andra immateriella rättigheter eller industriella rättigheter som ägs eller används av oss och som ingår i våra funktioner (inklusive titlar, grafik, ikoner, skript, källkoder, etc.) ägs av oss eller andra licenstagare och får inte reproduceras, distribuera, sälja, använda, modifiera, kopiera eller begränsa (helt eller delvis) utan skriftligt tillstånd.

Omaisuutemme kunnioittaminen

Du får inte manipulera, försöka få obehörig åtkomst till, modifiera, hacka, reparera eller på annat sätt manipulera något av vårt material, utrustning, källkoder eller information för något syfte.

Tekijänoikeuksien kunnioittaminen

Produkterna och annan information, inklusive alla relaterade immateriella rättigheter, som vi har tillhandahållit och gjort tillgängliga är vår exklusiva egendom. Du får inte använda vår exklusiva egendom för något kommersiellt eller annat ändamål utan vårt skriftliga godkännande.

Sovellettava lainsäädäntö

Svensk lag gäller för dessa villkor och våra rättsförhållanden.

Valittukset ja erimielisyydet

Om du har klagomål, vänligen kontakta vår kundtjänst genom att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@zoo.fi.

Först och främst försöker vi alltid lösa ditt klagomål genom att prata mellan dig och vår kundtjänst. Om du har ett klagomål eller oenighet har du alltid rätt att kontakta den allmänna reklamationsnämnden.

Tvister angående tolkningen och tillämpningen av dessa villkor ska avgöras av allmän besvärsnämnd eller behörig domstol.

Du har också möjlighet att lämna in ett klagomål via EU:s online-tvistlösningsforum (ODR). ODR-forumet finns här: ec.europa.eu/consumers/odr.

ZOO.fi-perheenjäsenet saavat aina parhaat vinkit ja tarjoukset suoraan sähköpostiin!

Liity ZOO-perheeseen!

Mistä olet kiinnostunut?

Asiakaspalvelu

020 128 08 40 (Arkisin klo 10-11 ja 16-18)

 Y-tunnus: 3224864-1

asiakaspalvelu@zoo.fi

2024 © ZOO.fi

Valitse maa  

Finland - EUR