FAQ

Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia

Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Jos et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, voit aina ottaa yhteyttä osaavaan asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse. Pidä tilausnumero käsillä, kun otat meihin yhteyttä.

Puhelinnumero: 020-128 08 40 

Aukioloajat ma-pe: 10.00-18.00

Sähköposti: asiakaspalvelu@zoo.fi

Sähköpostiin vastataan niin nopeasti kun pystymme mutta viimeistään kuitenkin 48 tunnin kuluessa.

Kuinka teen tilauksen?

Tehdäksesi tilauksen mene kotisivullemme ja klikkaa "osta" valittujen tuotteiden kohdalla, jolloin ne päätyvät "ostoskoriin". Oston viimeistelemiseksi siirry "kassalle", jossa valitsemasi tuotteet tulevat näkyviin. Tämän jälkeen valitse sinulle sopivat maksu- ja toimitusvaihtoehdot.

Voinko tilata soittamalla puhelimella?

Jos sinulla on ongelmia tilauksen tekemisessä, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse: 020-128 08 40, niin autamme sinua. Emme valitettavasti voi tehdä tilausta puolestasi, mutta voimme opastaa sinut ostotapahtuman läpi.

Kuinka peruutan tilaukseni?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelinnumerossa 020-128 08 40 tai sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@zoo.fi, jos haluat keskeyttää tilauksesi.

Kuinka muutan tilaustani?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelinnumerossa 020-128 08 40, niin autamme sinua.

Mitä eri toimitustapoja minulla on mahdollisuus valita?

Nähdäksesi valittavissasi olevat toimitusmahdollisuudet, kirjaa osoitetietosi kassalla, minkä jälkeen valittavissasi olevat vaihtoehdot ilmestyvät näkyville automaattisesti.

Onko kuljetus ilmainen?

Maksuton toimitus koskee yli 50 euron tilauksia. Jotkin tuotteet eivät kuitenkaan kuulu maksuttoman toimituksen pariin, vaan niihin tulee kuljetuslisä. Kuljetuslisä lisätään silloin, kun tavara on suurikokoinen tai kun se on lähetettävä erikseen omalla kuormalavalla.

Koska saan tilausvahvistukseni?

Kun teet tilauksen kotisivuillamme, lähetämme automaattisesti tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. On tärkeää antaa oikea sähköpostiosoite. Jos et ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiisi, olet joko antanut virheellisen sähköpostiosoitteen tai tilaus ei ole tullut perille. Ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme selvittääksesi, onko tilauksesi tullut perille.

Mitä teen, jos olen saanut väärän hinnan/alennuksen tuotteelle?

Jos olet saanut väärän hinnan/alennuksen jollekin tuotteelle, ota yhteyttä meihin puhelimitse tai sähköpostitse, niin autamme sinua. Pidä mielellään tilausnumero valmiina.

Koska saan tilaamani tavarat?

Se milloin saat tavarasi, riippuu siitä, minkä toimitusvaihtoehdon olet valinnut. Saadaksesi lisää tietoa eri vaihtoehdoista katso zoo.fi/toimitukset

Edellyttäen, että kaikki tilaamasi tavarat ovat varastossamme, lähetämme tilaamasi tavarat 1–3 työpäivän kuluessa. Jos jokin tavara on tilapäisesti loppu, lähetämme pakettisi niin pian kuin kyseinen tavara on jälleen varastossamme.

Mistä tiedän, että tilaukseni teko on onnistunut?

Ostotapahtuman yhteydessä saat tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Mitä teen, jos toimitus on myöhässä?

Ennalta arvaamattomissa myöhästymistapauksissa, joita saattaa ilmetä, toimitusajat voivat pidentyä.

Jos toimituksesi tulee myöhästyneenä tai jos ilmenee jokin ongelma, joka tekee tilauksen toimittamisesta mahdottoman, esim. tavarantoimittajamme ei pysty toimittamaan tavaraa meille, tällöin Zoo.fi:n asiakaspalvelu tulee lähettämään sinulle ilmoituksen asiasta sähköpostitse.  Jos et ole tyytyväinen uuteen toimituspäivään, sinulla asiakkaana on aina oikeus perua kauppa toimitusten myöhästymisen takia ottamalla yhteyttä meihin sähköpostitse: asiakaspalvelu@zoo.fi.

Voinko seurata pakettiani?

Kun tuote lähetetään varastoltamme, saat toimitusvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen.  Toimitusvahvistuksessa on seurantalinkki, jota klikkaamalla voit seurata lähetystäsi.

Voinko maksaa tilaukseni osissa?

Klarnan kautta löydät asiasta lisätietoa. Kirjaudu heidän palveluunsa, valitse "jaa maksu" tai voit myös valita Klarna tilin. Lisää tietoa löydät Klarnan kotisivulta klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Olen saanut muistutuksen, mutta olen jo maksanut laskun. Mitä teen?

Ota yhteyttä Klarnaan tai katso lisätietoja heidän kotisivuiltaan: klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Olen saanut muistutuksen laskustani, mutta olen jo lähettänyt tavaran takaisin. Mitä teen?

Klarna-tilillä tai Klarna-sovelluksessa voit itse pidentää viimeistä maksupäivää. Suosittelemme, että teet tämän aina palauttaessasi tuotteen. Lasku päivitetään, kunhan paketti on saapunut palautuksena meille.

En ole saanut laskua.

Jos et ole saanut laskua, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

Kuinka palautan tavarani?

Voimme postittaa palautusosoitekortin, jonka tulostat ja kiinnität pakettiin. Palautus maksaa alkaen 7 euroa ja jätetään lähetettäväksi lähimpään noutopisteeseen. Kirjoita kommenttina palautuksen syy. Saadaksesi palautusosoitekortin soita tai lähetä sähköpostia meille.

Asiakkaana maksat itse paluukuljetuksen emmekä hyväksy palautuksia postiennakolla.

Jos päätät lähettää pakettisi takaisin noutopisteeseen, Zoo.fi ei voi noutaa sitä.

Kaikkien meille palautettavien tavaroiden tulee olla alkuperäiskunnossa ja kaikkien etikettien sekä alkuperäispakkauksen tulee olla tallella. Jos tavara tai pakkaus on muuttunut alkuperäiskunnosta, voimme tehdä hinnanalennuksen, joka vastaa tavaran arvonmenetystä.

Kuinka kauan voin peruuttaa ostoni?

Voit palauttaa tuotteet 14 vuorokauden sisällä siitä, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteet.

Kuinka kauan kestää ennen kuin saan takaisinmaksun palauttamastani tuotteesta?

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi, takaisinmaksu tapahtuu normaalisti muutaman työpäivän kuluessa.

Kuinka reklamoin tavaran?

Takuu kattaa vain alkuperäiset valmistusviat, siis viat, jotka ovat syntyneet tuotetta valmistettaessa. Sinä asiakkaana voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos olet saanut viallisen tuotteen, niin pian kuin mahdollista vian havaitsemisen jälkeen. Reklamaatio, joka tehdään kahden kuukauden sisällä, lasketaan tehdyksi "kohtuullisessa ajassa". Ota silloin yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteessa: asiakaspalvelu@zoo.fi.

Muista pitää tilausnumero ja nimi helposti saatavilla, kun otat yhteyttä asiakaspalveluumme. Kuvaile tuotteen vikaa mahdollisimman tyhjentävästi. Tämän jälkeen lähetämme sinulle palautusosoitekortin.  Me maksamme kuljetuskulut. Kun olemme vastaanottaneet reklamaation, tulemme ottamaan yhteyttä sinuun.

Zoo.fi:n tai tuotteen toimittajan täytyy todeta valmistusvika, jonka jälkeen tuote korjataan ilmaiseksi tai vaihtoehtoisesti saat uuden tuotteen tai rahat takaisin. Reklamaatio ei ole voimassa, jos emme löydä mitään vikaa tuotteesta tai jos asiakas on itse aiheuttanut vahingon.

Jos päätät lähettää pakettisi takaisin toimipisteeseen, Zoo.fi ei voi noutaa sitä.

Olen saanut viallisen tuotteen, mitä teen?

Jos olet saanut viallisen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelinnumerossa 020-128 08 40 tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@zoo.fi.

Saamani toimitus on puutteellinen, mitä teen?

Jos olet saanut puutteellisen toimituksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelinnumerossa 020-128 08 40 tai lähetä meille sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@zoo.fi.

Kuinka kauan pakettiani säilytetään noutopisteessä?

14 päivää.

Mitä tapahtuu, jos en nouda pakettiani?

Paketeista, joita ei lunasteta noutopisteestä, pidätämme oikeuden laskuttaa sinulta palautuksen kuljetuskustannukset. Toimitus- ja käsittelykulut ovat tällä hetkellä 20 EUR

Mitä teen, jos pakkaukseni on toimitettu rikkinäisenä?

Zoo.fi ja kuljetustoimittajamme vastaavat tavaroistasi niin, että ne tulevat sinulle parhaassa mahdollisessa kunnossa. Tämä tarkoittaa, että me vastaamme tuotteen vahingoittumisesta tai katoamisesta kuljetuksen aikana.

Mahdollisissa kuljetusvahingoissa reklamaatio on tehtävä välittömästi! On tärkeää, että vastaanottaessasi tilausta tarkistat, että pakettisi ei ole vahingoittunut kuljetuksen yhteydessä. Jos noudat pakettisi noutopisteestä, suosittelemme, että teet kuljetusvahinkoilmoituksen noutopisteeseen ja otat sen jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laita mielellään kuvia sähköpostitse, tilausnumero ja lyhyt kuvaus vahingosta, niin saat vastauksen siihen, kuinka ratkaisemme ongelman.

Vastaat itse palautettavan tavaran saapumisesta meille ehjänä. Sinun tulee säilyttää kuitti, jotta voit vahvistaa, että tavara on lähetetty meille, sekä seurata lähetyksen palautusta.

 

MUITA KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA

Onko teillä makutakuu?

Meillä on täysi makutakuu koiran- ja kissanruoille myös verkkokaupassa. Jos et ole tyytyväinen ruokaan, lähetä meille takaisin säkki, jossa on jäljellä vähintään 80 % sisällöstä. Palautus tulee tehdä 30 päivän kuluessa siitä, kun vastaanotit sen.

Hyödyntääksesi makutakuun sinun tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa: asiakaspalvelu@zoo.fi.

Maksat itse palautuskulut. Emme hyväksy makutakuita postiennakolla.

Lähettäessäsi takaisin ruokaa on tärkeää, että liität mukaan yhteystietosi ja kerrot, että haluat käyttää makutakuuta.

Kuinka pitkä takuuaika on?

Takuita on erilaisia riippuen ostamastasi tuotteesta. Lisää tietoa ja yksityiskohtaisen kuvauksen löydät kunkin tuotteen alta. Takuu kattaa vain valmistusviat, jotka ovat syntyneet tuotteen valmistuksen aikana.

Mitä teen, jos minulla on alennuskoodi?

Jos sinulla on alennus- tai kampanjakoodi, ilmoita se kassalla. Sieltä löydät koodille varatun kentän.

Olen löytänyt virheen kotisivulta, kuinka ilmoitan siitä?

Jos löydät virheen kotisivuiltamme, ota yhteyttä meihin osoitteessa asiakaspalvelu@zoo.fi ja merkitse sähköpostiin "virhe kotisivuilla", niin yritämme korjata ongelman niin pian kuin mahdollista. Kiitos avustasi!